Hemlängtan

Ligger i min stora sköna säng och har kollat på Andra Avenyn. Är ensam i hela huset, familjen har åkt iväg till deras stuga på landet. Pratade med mor min innan och det fick mig att längta hem. Det är lite jobbigt och ensamt nu i början. Det är också annorlunda att bo tillsammans med en främmande familj, även fast de är riktigt trevliga och förstående så blir det missförstånd. De är lite oroliga för mig och tycker inte det är så bra att jag är ute sent på kvällarna, förståligt med tanke på att jag inte känner London än, men annorlunda för mig som är van vid att göra vad jag vill och vara ute hur sent jag vill på kvällarna. Frustrerande är det också när man har sämst lokalsinne och inte riktigt fattar hur bussarna/underground/tågen går. Men jag lär mig så småningom och det kommer kännas bättre när jag väl kommit in i detta nya liv.

Igår var en händelserik dag. Vandrade omkring i området och försökte memorise (knasigt att jag faktiskt inte kommer på vad ordet heter på svenska) vägarna. Gick väl sådär. Fick ta hand om Alastair i några timmar helt själv och han bölade som bara en bebis kan böla. Sedan fick jag ta Robbie till hans pianolektion och även kolla hans blod för första gången (han har diabetes). Han är så duktigt och visade mig hur man skulle göra.

På kvällen träffade jag Martin och två till jönköpingsbor. Vi var på Koko, som kan vara en av de häftigaste barer jag har varit på än så länge. Hela baren var i en gammal teater. Jag tror det var 5 våningar och så ett stort dansgolv i mitten och en scene där några band spelade.

Nu ska jag ta ett varmt bad och om jag känner mig piggare ska jag ut och vandra i området lite.
i Karlkrona, 3/10 -09
Det fick bli en bild på Tobbe som jag tog med min analoga minolta.

Kommentarer
Postat av: toxic t

HEJ! förlåt att jag var sämst idag och inte svarade i varken telefonen eller på fejjan! förlåtförlåtförlåååt!

jag sitter och lyssnar på five nu. keep on movin! och jag blir lite avundsjuk när jag tänker på att du är i london :D men också peppad att hälsa på dig! varken du, julia eller zandra är hemma idag (eller zandra är hemma men med hennes syster) så jag känner mig helt ensam :( haha. men ska träffa lång och några snart så jag klara mig. för ikväll! haha.

saknar dig tjejen <3

2009-10-17 @ 19:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0