ALLT OCH INGET

JAG SAKNAR JONATHAN JOHANSSON! Att jag missar alla hans spelningar tycker jag suger. Men jag har räknat ut att jag kanske förhoppningsvis, kanske, hoppas, hoppas, hoppas, kan åka till gbg i april och lyssna. Jag behöver min JJ-dos. Men inte ska man klaga, jag är ju in the big city. Skulle inte vilja åka hem, vill bara se jj och sen är jag nöjd.

Här är klockan jag köpte på Camden Market förresten. Den är awesome men siffran 12 fattas?
Klockan jag köpte på camden market.  25/1 -10.
Lite update också...

Om veckorevyn. Jag har läst lite om upphovsrättslagen. Det jag har kommit fram till är att man ALLTID måste skriva fotografens namn vid bilden, om det inte är praktiskt eller tekniskt omöjligt. Vad nu det ska betyda, det är väl aldrig omöjligt? Men vi får väl se vad de säger på VR.

Glömde skriva lite om livet som au pair också.
Den förmedlingen jag åkte med heter Peek a Boo Childcare. Jag är riktigt nöjd och jag kan rekomendera den förmedlingen. Får se.. vad var det mer...? Juste, det här med körkort. Självklart är det ett stort plus om du har körkort och är villig att köra. Men oftast så behöver du inte det. Familjerna brukar förstå att det är läskigt att köra i vänstertrafik, i london. De kör ju som idioter här. Dessutom kostar det en förmögenhet för familjen att försäkra bilen. Jag behöver inte köra, vilket jag är riktigt glad över.
Hur länge familjerna vill att man stannar varierar också. Oftast vill de väl att man stannar i ca 1 år, eller mer. Det är ju förståligt. Inte så kul för barnen att byta au pair/nanny hela tiden. Men skulle det vara så att man vill åka hem efter några månader så ska det inte vara något större problem. Man har ju inget kontrakt, bara man säger till i förväg, vilket jag tycker är ganska självklart att man gör.

Kommentarer
Postat av: M

Vem behöver veta att klockan är 12 anyway? Då sitter man ju ändå och äter eller så sover man. Eller?

2010-01-25 @ 19:43:06
Postat av: Sarah

Jag vill också ha en sån klocka!!! Lycka till med vr

2010-01-25 @ 22:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0