MARKNADER

Det har varit en helt vanlig helg, men ovanlig för att vara i london. Jag hängde hos Steff i fredags och bara chillade, kollade på film och åt. Det är någonting jag saknar väldigt mycket, att hänga hemma hos någon och bara snacka. Eftersom jag nästan bara hänger med andra au pairer så blir det lite krångligt, det är ju inte alltid det går att ta hem vänner till en annan familjs hus.

På lördagen gick vi till Camden Passage Antiques Market, som man tror ligger i camden, men den ligger här vid Angel. Det är en liten mysig marknad med massor av antika grejer och annat skit. That area kan vara ett av mina favorit ställen i London.
Camden Passade Antiques Market vid Angel, 23/1 -10.
Jag menar favorit "fiket", the Breakfast Club ligger ju där. Sjukt populärt ställe. Knökat med folk och kö ut på gatan.
the Breakfast Club in Islington, 23/1 -10.
På kvällen var jag på en second date. Oooooooh! En tvättäkta date. Bio och fika, det blev ingen middag för vi orkade inte äta. Lärde Ry ordet fika, det bästa ordet i världen. Och självklart bjöd han. Vi såg Brothers, inte den bästa filmen men nu har man iaf sett den. Efter filmen följde han mig till dörren (!!!!! gentleman). "I had a lovely time..." bla bla bla bla bla. Det kändes som om jag var med i en film.

Idag, söndag, åkte jag och Steff till Camden och gick på Camden Market och lite annat. Jag gillart! Mycket konstiga saker dock men även mycket vackra saker också. Det kändes som om vi var utomlands. Ok, stupid. Vi är ju utomlands. Men på ett ställe var det som om vi var i en basar i Turkiet. Massor med rökelser och små coola stånd.
Camden Market, 24/1 -10.
Det bästa av allt var nog ändå när vi köpte billig och god mat på en liten "matmarknad" vid Camden Lock.
Sittplatserna slår ju det mesta, moppesitsar för er som inte ser det.
En marknad vid Camden Lock, sittplatserna till matkunderna är klockrena. 24/1 -10.
Jag har inhandlat 3 nya ringar och en klocka, helt onödiga saker som jag just love. I will show you another day.

Kommentarer
Postat av: Simon

woho har du en kille på g? Vem är detta?

2010-01-25 @ 13:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0