VECKOREVYN & MOTLJUS

När man väl hittar the perfect photo opportunity så finns där ingen att ta kort på, just me and my camera.
Jag vill ha min alldeles egna fotomodell som jag kan ta fram whenever I want.Fota i motljus, 30/1 -10.
Tröja: Vila
Halsband: Modekungen.se och secondhand
Skor: Asos.com
True bloggerska. Ogillart.

Nu är allting löst med Veckorevyns stora miss. Det här med upphovsrättslagen och bilder och namn hit och dit är krångligt minsann. Mycket att lära. Det var ett kommunikationsfel mellan journalisten (som var en frilansare) och redaktionen. Redaktionen fick bara veta att tjejerna i reportaget hade skickat in egna bilder. Därför antog de bara att det var ok att skriva "Foto: Privata". Vilket jag tycker inte alls är ok. Det spelar ingen roll om man är proffsfotograf eller en så kallad nobody. Namnet på den som har tagit fotot ska alltid stå med ändå, "såvida det inte är praktiskt eller tekniskt omöjligt." Det är väl aldrig omöjligt? Make it work säger jag bara. Jag hörde då av mig till VR och förklarade hur det låg till. Som plåster på såret kommer de nu skicka 500 spän till mig. Det tackar jag för.

Det gäller att kunna lagen, kanske bäst att börja plugga den.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Men du är SNYGG!

2010-01-31 @ 13:45:44
URL: http://Hannafeurst.blogspot.com
Postat av: Hanna

Yeeees, jag är jättemycket hemma över sportlovet. Ska vi mysa då? :D

2010-01-31 @ 21:53:46
URL: http://hannafeurst.blogspot.com
Postat av: M

Ha, ha! Blondinbella goes brunett, eller...

2010-02-01 @ 08:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0